COL·LEGI D'ENGINYERS GRADUATS I ENGINYERS TÈCNICS INDUSTRIALS DE GIRONA - Actualitat - ARTICLE: EL PAPER DE L'EDUCACIÓ STEM COM A ESPERANÇA DE FUTUR EN UN MON COMPLEX I PLE D'INCERTESES

Col.legi d´Enginyers Técnics Industrials de Girona

Tornar al Menú

  • Estàs a:
  • ARTICLE: EL PAPER DE L'EDUCACIÓ STEM COM A ESPERANÇA DE FUTUR EN UN MON COMPLEX I PLE D'INCERTESES

Actualitat

ARTICLE: EL PAPER DE L'EDUCACIÓ STEM COM A ESPERANÇA DE FUTUR EN UN MON COMPLEX I PLE D'INCERTESES

Notícies

L’educació STEM en l'etapa escolar, de cara a fomentar les carreres tecnològiques.

La pandèmia ha precipitat de 5 a 10 anys l'avanç de la revolució tecnològica, una revolució que ens arriba com un tsunami, i només tenim dues vies de fer-hi front: posar-nos-hi d'esquenes, o bé entendre que les noves tecnologies han vingut per quedar-se, són disruptives i molt necessàries.

És clarament l'inici d'un nou model productiu, econòmic i social en el qual les STEM (les disciplines acadèmiques de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) hi tenen un paper clau.

Tanmateix, aquesta disrupció topa amb la mancança de talent femení i que a bona part de la societat li falten recursos per adaptar-se al canvi. Cal aconseguir, doncs, una societat preparada per a un futur tecnològic i, d'altra banda, fomentar les carreres tecnològiques per tal de garantir persones que liderin aquest canvi.

Per aconseguir-ho, s'ha de potenciar l'educació STEM des de la primera infància a l'escola, d'una manera transversal i integrada amb un enfoc aplicat i multidisciplinari. És a dir, passar d'ensenyar les assignatures STEM per separat a ensenyar-les a través de totes les matèries acadèmiques. Cal eliminar l'aprenentatge d'una única matèria i canviar-ho per aprendre resolent reptes complexos del món real a través de la creativitat, la investigació, la innovació i, sobretot, amb la integració de diverses disciplines.

Cal, a més, fomentar l'interès de l'infant cap a la tecnologia sense estereotips de gènere per despertar, d'aquesta manera, també el talent femení.

Hem d'animar els infants a parlar i escriure sobre les seves idees, a desenvolupar les seves habilitats comunicatives i a trobar solucions a problemes reals, aconseguint que siguin en un futur persones adultes capaces d'adaptar-se a un món tecnològic, complex i ple d'incerteses.

Sílvia Planella i Oriol
Enginyera Tècnica & Arquitecta Tècnica, Vocal del Col-legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Girona,
Fundadora i Directora d'ENGINY-era, Directora d'Enginy Consultoria


 

 

 


 

Comparteix-nos:  

abril 2021

dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
  • 16
    abr
    WEBINARS I CURSOS GRATUÏTS

    Facilitar accions formatives gratuïtes. Accediu a CONSULTAR PROGRAMA i trobareu tota l'oferta formativa

  • 27
    abr
    DIRECCIÓ DE PROJECTES D'ENGINYERIA

    Establir i sistematitzar tècniques en el qual s'ha de moure un director de projecte i, molt especialment, les característiques personals i professionals que haurà de posar en joc per assegurar l'èxit en els projectes que se li encomanin.

Més esdeveniments

Cercador


Col·legi d'Enginyers Graduats I Enginyers Tècnics Industrials de Girona C/ Barcelona, 33, 1r 17002 Girona Tel. 972 207 444 cetig@cetig.cat Avís Legal


Desarrollado por ATTEST