Informació important per als autònoms. Regularització de les Quotes de la Seguretat Social al Primer Trimestre de 2025

Informació important per als autònoms. Regularització de les Quotes de la Seguretat Social al Primer Trimestre de 2025

Des de Ramió Assessors ens informem sobre la regularització de la quota d’autònoms corresponent a l’exercici 2023. Segons la planificació de la Seguretat Social, durant el primer trimestre de 2025 es realitzarà la regularització de les quotes d'autònoms corresponents a l'exercici fiscal de 2023.

Aquest procediment de regularització forma part de les mesures implementades pel nou sistema de cotització en funció dels ingressos reals, vigent des del gener de 2023. L'objectiu és assegurar que les quotes pagades durant aquest any reflecteixin de manera fidedigna els rendiments nets anuals declarats a l'Agència Tributària.

Com es durà a terme la regularització?
La Tresoreria General de la Seguretat Social creuarà les dades fiscals proporcionades per l'Agència Tributària amb les cotitzacions efectuades per cada autònom durant l'any 2023. Aquest anàlisi permetrà determinar si les quotes abonades s'ajusten al que s’hauria d’haver pagat en funció dels te4us rendiments fiscals (renda).

En cas que hagis cotitzat per sobre del que et correspon segons els ingressos reals, la Seguretat Social t’abonarà la diferència abans del 30 d'abril de 2025. Aquesta devolució es farà automàticament al compte bancari associat a la teva activitat.

Si, en canvi, la teva cotització ha estat inferior al que corresponia, rebràs  una notificació amb l'import que s’haurà de pagar. Aquesta quantitat haurà de ser regularitzada en el termini establert, seguint les instruccions incloses a la notificació.

Si la teva cotització està en consonància amb els teus ingressos no s’haurà de fer res.

Què cal fer com a autònom?

  1. Estigues pendent de les notificacions de la seguretat social: Durant el primer trimestre de 2025, la Seguretat Social enviarà les comunicacions pertinents mitjançant el sistema de notificació electrònica o correu postal. Assegurat  que les teves dades de contacte estiguin actualitzades a la Seguretat Social  recorda que a RAMIÓ GRUP disposem d’un servei de recepció de notificacions de la seguretat social que pots contractar amb nosaltres.
  1. Revisa els teus rendiments nets: Si tens dubtes sobre els ingressos declarats només cal mirar la declaració de renda de 2023 que tens a Virtualdoc, i l’article que vam publicar al nostre blog: anar a l’article.

Si necessites que verifiquem si els càlculs són correctes contacta amb nosaltres.

  1. Planifica l'impacte econòmic: Tant si es tracta d'una devolució com d'un pagament addicional, és important tenir en compte com aquest ajust pot afectar el teu pressupost de 2025 i si caldria reduir o incrementar la teva base de cotització per aquest 2025. Contacta amb nosaltres si vols fer aquest tràmit.

Com podem ajudar-te?

A RAMIÓ GRUP estem a la teva disposició per ajudar-te en:

  • Rebre i fer-te arribar puntualment les notificacions de la seguretat social.
  • Verificar si els càlculs que fa la seguretat social són correctes.
  • Tramitar variacions de la teva base de cotització a la seguretat social.
  • Estudiar les possibilitats d’estalvi i jubilació que et convinguin.


La regularització de les quotes és una part fonamental de l'adaptació al nou sistema de cotització en funció dels ingressos reals. A partir d’ara cada any, mentre aquest sistema segueixi vigent, rebràs la regularització per pagar o cobrar les possibles diferències o per no fer res si les cotitzacions s’ajusten als ingressos previstos.

Font: Ramió assessors